onsdag 15. januar 2014

Heeei bloggen. :D

Jeg skal være ute i barnehagen 3 ganger i uka. Det er tirsdag, Onsdag og Fredag.


Det var koselig å komme til barnehagen igjen, fordi jeg så hvor glad barna ble når de så meg igjen. Dette her skjedde da på tirsdag. Tirsdag var en av de samme dagene alle barna er inne og leker og etter maten så går de ut å leker.


Jeg var så flink siden jeg tok med dress som alle i barnehagen har. Og jeg fikk være med på mye mer da. jeg kunne sitte i snøen sammen med barna å leke. Jeg kunne rulle sammen med dem, og jeg kunne også ake sammen med dem. Det var kjempe gøy, fordi jeg bare ikke sto der og så på dem leke, jeg fik faktisk være med selv på de drev med.


Det samme skjedde onsdagen, barna kom til barnehagen, lekte og så etter maten gikk de ut å lekte med snøen, der noen satt og lekte med dem, mens de fleste var å akte. Jeg var med på begge deler jeg rulla fram og tilbake med noen av de. Også passa jeg på at alle barna ikke kjørte samtidig, slik at de ikke slo hverandre, mens de akte nedover.  Etter hvert at de fleste barna gikk og gjorde noe annet, så var det jeg som akte med de andre barna som var till stedet. Det er utrolig morsomt og kunne være med på sånne ting med barna. Jeg har også hørt på eventyret barna driver å lærer om skinnvotten eventyret.

Det er litt morsomt siden første gangen jeg hørte den så var de læreren min som leste akkurat dette eventyret. Barna er utrolig flinke til å lære seg det, siden idag var det 2 av jentene som leste eventyret før vi begynte å spise maten.


På fredag forsatt vi å leste eventyret der barnet fikk holde dyrene, mens en av de voksne på barnehagen leste eventyret for de andre. Barna fikk sette inn de forskjellige dyrene i skinnvotten. Jeg la merket til at barna var veldig flinke til å lytte etter å være stille mens de hørte på eventyret.Etter dette begynte barna å spise og da satt jeg med de som er de minste i barnehagen, og det var koselig, fordi de er utrolig rolig.

De aktivitetene som foregikk i barnehagen som jeg la merket til var at barna de lekte forskjellige. Noen av de lekte mamma, pappa, bror, søster, hund. Og de andre lekte butikk der de solgte mat, og glass osv. Noen av de lekte lillesøster og mamma. I de dagene la jeg merket til at det var bare en gutt som var med på å leke butikk, mens de andre lekte med lego, eller at noen andre lekte med å konstruere ting.


Bildene er fra Google :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar